Útibeszámoló,vélemény, aktuális

Új életem északon - Finnország XX.

2018/04/21. - írta: Tari Zoltán

Munkagyakorlat menekültválság idején

 

Munkagyakorlat utazásokkal

 

Egy olyan izgalmas időszakban kezdtem el a Finnországi első munkámat, amikor a középpontban a bevándorlás témája állt, és a saját szemünkkel láttuk a beözönlő tömegeket a televízióban, majd az utcáinkon. A munkagyakorlatom öt hetes időtartama alatt sok érdekes programon és utazáson vettem részt, melyek némelyike kapcsolódott a menekültválsághoz. Kezdődött azzal, hogy az Üdvhadsereg helyi kapitánya, aki a főnököm volt, a gyakorlat előtt elküldött Helsinkibe (8 óra busszal tőlünk délre) egy hosszúhétvégére, ahol az országos intézmény vezetői tartottak bemutatkozó és önismereti kurzust a szervezethez csatlakozni kívánóknak, illetve leendő tiszteknek. Nekem nem volt szándékom a csatlakozás, de elfogadtam a meghívást, mivel érdekelt a szervezet működése, és önismeret sem árt. A sereg tábori nyaralójában valósult meg a program, érdekes emberek társaságában. A szervezet tisztjei jó benyomást tettek rám, egytől-egyig széles látókörű, tanult emberek, jó ötletekkel. Napi ötszöri étkezés mellett volt ismerkedős és lelki program, valamint hivatás felmérő workshopok és beszélgetések. A hétvége után Oulun át Rovaniemibe utaztam a munkahelyemre, ahol saját lakást biztosítottak nekem térítésmentesen a sarkkörön. A közösség másnap egy üdvözlő partit adott nekem, amin nagyon meglepődtem, és ajándékokat is kaptam. A következő napon a kapitány elvitt egy üzletbe, ahol munkaruhát vásárolt nekem, többek között thermo zoknikat és téli nadrágot, mely elbírja a mínusz 15 fok alatti hőmérsékletet. Erre nem is olyan sokára szükségem is volt a hidegben.

 

Sokszínű munka

 

Az első hétvégén, szabadságom lévén egy ismerősömmel felutaztunk Finnország legészakibb pontjához, Utsjokiba, ahol egy keresztény imakonferencia kezdődött számi részvétellel. Az utazás maga újabb 6 órát vett igénybe, így elmondhattam, hogy röpke egy hét alatt bejártam észak-déli irányban az egész országot, mely egyben kb. 20 órás autóút. A következő héten én tartottam gyakornokként a főbb programokat, melyet nekem kellett megtervezni, megszervezni és lebonyolítani. A közösség fő programjai keddenként Bibliaóra, szerda reggel imaóra, majd egész nap nyitott ajtó – kávézási, beszélgetési lehetőséggel, ételosztással, segítségnyújtással, használtruha árusítással. Ezen kívül hétvégenként volt rendszeresen valamilyen program és vasárnap Istentisztelet. A lelki alkalmakon én prédikáltam vagy tanítottam, a programokhoz a kávét, ételt én készítettem. Továbbá segédkeztem a lejárat közeli termékeket elhozni a szupemarketekből, valamint azok szétosztásában. Kávét kellett rendszeresen főznöm, a termeket takarítani, berendezni, meghívókat gyártani, adminisztrálni, szervezkedni, adományokat számolni. Igen sokszínű és érdekes munka volt, mely munkákat korábban már végeztem ugyan, de finn nyelven és új környezetben minden sokkalta nagyobb kihívás volt.

 

Menekült program

 

A harmadik héten Ouluba utaztam két napra, és ott részt vettem egy rendkívül érdekes gyülekezeti alkalmon, ahová az éppen frissen érkezett és katonai táborba, iskolákba elszállásolt menedékkérőket hívták meg. A legalább száz főből álló, többnyire muszlim háttérből érkező fiatalokból álló tömeg vidáman töltötte meg a templomot, állítólag első hívásra jöttek a programra. Természetesen mindannyian tartottunk az alkalomtól, de meglepetésre a fiatalok tapssal fogadták a keresztény énekeket, imádságot és többen a telefonjaikkal készítettek képeket, videókat. A program utáni fogadáson többükkel beszélgettem, és meséltek a tengeren átkelésükről, háborús helyzetről, és vég nélküli gyaloglásukról. Budapesten keresztül érkeztek, a határzár előtti napokban. A programról Rovaniemiben beszámoltam a munkahelyemen, akik annyira kedvet kaptak hasonló programhoz, hogy megkértek egy hasonló est szervezéséhez. Ez olyan sikeres lett, hogy azóta három éve vezetek nemzetközi esteket Rovaniemiben és Ouluban. Több tucat résztvevő érkezett átlagosan ezekre a nemzetközi estekre, és sokan közülük találtak lelki otthonra keresztény közösségekben, és át is keresztelkedtek. Ezen új keresztények száma becslések szerint ezres létszámot ad ki országosan.

 

Tari Zoltán

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utonallas.blog.hu/api/trackback/id/tr9713853556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása